Tuesday, February 16, 2010

Petua atasi keletihan mata

honeyCampurkan 1 sudu teh madu dengan 2-3 titis perahan lemon. Campurkan sampai air perahan lemon larut bersamanya. Kemudian sapukan pada bahagian bawah mata yang hitam. Biarkan selama 15-20 minit sampai betul-betul kering. Kemudian, bersihkan dengan tuala kecil yang telah dibasahkan dengan air suam.

5 comments:

~aSHa~ said...

ermm thanx..mudah dan menjimatkan petua2 mcm ni kan..jom kunjung ke tmpt sy...ada petua jugak...baru je publish...tq

Qisha said...

mata saya gatal je bila bangun pagi..boley guna petua ni gak ke

jajarina said...

k.asha--> betul tu.. hehe ade petua gak eyh?? okie dokie.. sat g sy terjah blog akak.. =)

qisha--> mata gatal ke? petua ni tak sesuai kot.. cuba amik hirisan timun yang dh disimpan dalam peti sejuk, pastu lekapkan kat mata wat seketika.. insyaAllah, mata akan segar and hilang gatal.. cubala ye..

joegrimjow said...

jom join contest, 4 hari lagi tinggal untuk menang 50 pound!
klik sini : weekend@sheffield

wawan said...

mata saya dark circle memg melampau gila.. buleh hilang jugak ka?

Related Posts with Thumbnails