Saturday, January 23, 2010

Al-Fatihah to Almarhum Sultan Iskandar


ringkas tapi padat..
sebagai rakyat Johor walaupun dudok di luar Johor, aku pun terase akan kemangkatan baginda.. suram.. hening.. and hari ni sepanjang hari memang mo0d aku pun down.. huhu

Al-Fatihah kepada baginda.. semoga rohnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan di kalangan hamba-hambaNYA yang soleh.. amin..

"Allah, peliharakan Sultan,Anugrahkan dia segala kehormatan.. Sihat dan ria, Kekal dan makmur.. Luaskan kuasa Menaungkan Kami.. Rakyat dipimpini berzaman lagi.. Dengan merdeka bersatu hati, Allah berkati Johor.. Allah selamatkan Sultan.."
(lagu negri Johor)

sedikit mengenai latarbelakang baginda.. SINI

marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah buat baginda.. upacara pemakaman jenazah Almarhum baginda akan diadakan di Makam Diraja, Mahmoodiah kira-kira pukul 2 petang ini.. more info, SINI

dan salam takziah buat Keluarga Diraja Johor serta semua Johorean... =(
Sultan berjiwa rakyat, pasti akan dikenang wat selama-lamanya..

5 comments:

Ibu Ammar said...

aku orang johor.. sedih atas kemangkatan baginda sultan, tapi baginda memang dah lama gering..innalillah buat keluarga seluruh istana. dan mulai esok negeri johor akan mula berkabung..

jajarina said...

tu la kan.. sedih.. :(
sama-samala kita mendoakan buat Almarhum baginda..

Suzy Dan Sham said...

kami sayang sultan kami.. :(

al-fatihah~

Faarihin said...

salam takziah buat rakyat johor atas kemangkatan Almarhum.. Smoga roh Almarhum di tempatkan di kalangan orang2 beriman.. Amin..

noorafzan.blogspot.com said...

takziah..
berkabung seminggu kan?

Related Posts with Thumbnails